کارگاهی

تفاوت دستکش کف مواد و نیتریل

داشتن دستکش یکی از بایدهای محیطهای صنعتی است !! و این مهم بر هیچکس پوشیده نیست . پوشیدن دستکش از بروز آسیب برای دستهای ارزشمند شما جلوگیری می کند . حداقل تا حد زیادی احتمال آسیب را کاهش می دهد . دستکش های کار ، بدلیل موارد کاربرد گسترده ، از مواد گوناگونی ساخته می شوند . بطور عمده دستکش کار را از مواد زیر تهیه می کنند :

 پارچه : انواع پارچه مانند پارچه نخی ، پارچه کتان ، پارچه برزنتی و حتی پارچه آلومینیومی در تولید دستکش استفاده میشوند . گاها جهت بالاتر بردن مقاومت دستکش در حین کار ، از روکشهایی از جنس لاتکس یا نیتریل نیز استفاده می شود .

 

 چرم : دومین ماده معمول در ساخت و تولید دستکش کارگری ، چرم می باشد . چرم گاوی دباغی شده ، به جهت مقاومت بالا در برابر اجسام خارجی ، برای تولید دست پوش ایمنی بسیار مناسب می باشد . البته گاها از چرم بز نیز برای تولید انواع خاصی از دستکش استفاده می شود .

 

لاستیک : سومین ماده پر کاربرد در ساخت دستکش کار ، لاستیک طبیعی ( Ruuber ) و لاستیک مصنوعی ( Synthetic Rubber ) که به نیتریل نیز شهرت دارد می باشد . ضمنا دستکش های تولید شده از پی وی سی را نیز می توان در این گروه دسته بندی کرد …

 

اینک و پس از ذکر این مقدمه ، قصد داریم محصولی عالی و کاربردی برای کار با مواد خورنده و روغنی ، از گروه اول به حضورتان معرفی نماییم :

 

دستکش کار جذب دست و کشی با روکش نیتریل در کف دست با مارک Lioner

این محصول از پارچه نرم و کشی تولید شده است و وقتی آن را به دست میکنید کاملا کش می آید و جذب دست می شود . بدلیل چسبندگی کامل بدنه دستکش به انگشتان دست ، برای انجام کارهای ظریف و با دقت بالا ، مانند تعویض پیچهای کوچک یا لخت کردن سیم که گاها ، کار باید با نوک انگشتان انجام شود ، گزینه بسیار مناسبی می باشد .

از این دستکش با کیفیت و کارآمد ، میتوان در کار با حلالهای بسیار ضعیف یا الکلها و یا روغنهای صنعتی استفاده نمود . روی بدنه این محصول سایز XL/10 قید شده است . اما به دلیل کشی بودن پارچه بدنه ، برای تمام دست ها قابل استفاده است .

 

لطفا بخاطر داشته باشید ، بدلیل نازک بودن پارچه بدنه ، این دستکش برای انجام کارهای سنگین مانند کارهای ساختمانی و کارهای با ریسک برشی بالا مانند جابجایی ورقهای فلزی ، مناسب نمی باشد . برای انجام کارهای سنگین ، باید از   دستکش کارگری کف چرمی   استفاده فرمایید .

تفاوت دستکش کار کف نتیریل با  دستکش کار کف مواد طوسی  :

1- جنس پارچه کشی بکار رفته در تولید دستکش کار کف نیتریل ، به مراتب مقاوم تر و ضخیم تر از پارچه بکار رفته در تولید دستکش کف طوسی می باشد .

2- همچنین مواد بکار رفته در کف دست دستکش کف نیتریل ، همانگونه از نام آن بر می آید ، لاستیک مصنوعی یا نیتریل می باشد در صورتیکه در دستکش کف مواد طوسی ، لاتکس بکار رفته است .

 

این محصول بسیار سبک بوده و هر جفت آن ، تقریبا 45 گرم وزن دارند و بصورت بسته بندی های 12 جفتی عرضه می گردند . تولید کشور چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *