صنعتی

ویژگی های یک دستکش نجاری

در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید دستکش نجاری را ارائه دهیم تا با بررسی انواع مدل های دستکش نجاری و شناخت کاربرد های هر کدام از آن ها بتوانید بهترین دستکش نجاری را مطابق نیازتان تهیه کنید. دستکش ضد برش، دستکش معمولی ایمنی، دستکش عایق برق، دستکش ضد اسید و دستکش وینیل یا لاتکس از جمله دستکش هایی هستند که در حرفه نجاری مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید دستکش نجاری باید مواردی را بررسی کرد تا دستکش کار مناسب با نوع کار خریداری شود. این حرفه هم مانند دیگر شغل های رایج تنها به یک موضوع کاری و یک شاخه منتهی نمی شود و گاها پیش می آید که در حین کار نیاز به انواع مختلف دستکش باشد. نیتریل، لاتکس و الیاف طبیعی و مصنوعی، پلی استر، کتان و لاستیک های مصنوعی، موادی هستند که برای ساخت دستکش های مناسب برای نجاری استفاده می شود. شغل نجاری یکی از حرفه هایی است که محدود به یک کار و پروژه خاص نمی شود.

انتخاب دستکش بر مبنای نوع کار حرفه نجاری:

یک نجار در حین انجام کارهای مختلف در مرحله کارگاه یا نصب با حالت های مختلفی برخورد می کند که نیاز به یک نوع خاصی از دستکش دارد. باید در هر مرحله از دستکش مناسب آن نوع کار استفاده شود تا در کنار حفظ سلامت، سرعت و کیفیت خروجی کار بالا رود. برای خرید دستکش نجاری در ادامه اطلاعاتی ارائه می شود که با استفاده از آن فرد می تواند بسته به نیاز خود انتخاب بهتری داشته باشد.

دستکش ایمنی مناسب برش و تبدیل اولیه در نجاری:

در نجاری و در مرحله برش و تبدیل اولیه الوارها، که با الوار های چوب نراد یا همان چوب روسی به عنوان یک چوب نرم و سبک تا چوب های سخت و سنگین مثل رز و ونگه انجام می شود، نیاز به دستکشی است که بافت محکم و مقاومت مکانیکی و برشی خوبی داشته باشد. دستکش نجاری علاوه بر لایه محافظ ضد برش در کف دست نیاز به بافت کشی و سر آستین کشی برای بدنه اصلی دستکش نیز دارد تا بتوان با آن براحتی الوار های سبک و سنگین را جا بجا نمود. به عنوان مثال در “کارگاه وویانو”  بعضا با این مشکل مواجه شده ایم که در حین برش و تبدیل اولیه الوار های نراد یا ون، در مرحله رنده و گندگی با کشیده شدن دست بر روی چوب، تراشه های جدا شده از چوب از بافت لاستیکی دستکش هم عبور نموده و دستکش را به دست متصل کرده و جراحات بزرگی را ایجاده نوده است.

پس باید در مرحله چوب بری و تبدیل اولیه الوار از دستکش های ضد برش با مقاوت متوسط استفاده شود تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید. دستکش های ضد برش فولادی به هیچ عنوان برای کار نجاری و کار با ابزار های مختلف این صنعت مناسب نبوده و در عوض دستکش های ضد برش کف مواد برای نجاری مناسب است. البته اگر از کاتر ها یا ابزار های برشی مثل تیغه های مختلف در کار استفاده می شود انتخاب دستکش ضد برش فولادی در نجاری هم ضروری می شود اما کمتر در شغل نجاری کاربرد دارد. پس  باید دقت داشته که اگر از دستکش فولادی ضد برش برای برشکاری با تیغه های برنده نجاری استفاده می شود خطر و آسیب احتمالی به خاطر گیر کردن تیغه ها در بافت دستکش چند برابر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *